cursors butterfly...=)

Flapping Purple Butterfly

Followers

jom kite like...=)

Monday 23 September 2013

Menggapai Cita - Cita..

Assalammualaikum uollss...
untuk entry kali nie aku nk citer tentang cita2 aku pulak..
aku yakin smua ade cita2 kn..
termasuk uolllssss...
tapi aku xpasti sama de aku dpt capai cita2 aku ker tak...

yer...sejak kecik, aku selalu berazam..
nak simpan duit...nak hantar ayah mama pergi mngerjakan umrah dan haji..
menggunakan duit halal hasil titik peluh aku..
yup..itu lah cita2 aku sehingga sekarang..

menjadi tetamu Allah di tanah suci adalah impian ayah mama aku...
aku tertanya2..sempat ker aku nak berbakti sbg anak kpd orang tua aku...
setiap kali lps solat..aku tak kan terlepas untuk berdoa & memohon agar Allah kabul kn doa aku...
walau apape pown..aku akan tetap berusaha untuk mencapai cita2 aku..

ayah mama sanggup bersusah demi kami 7 beradik..
ayah bekerja siang malam untuk mencari sesuap nasi untuk kami...
mama sanggup menanggung sengsara demi melihat kebahagiaan kami..
tapi ape yang aku mampu buat..??

tbe2 fikiran aku menerjah 3 tahun lps..ketika aku mule2 masuk uitm dulu..
pd mse tuh laptop adalah barang keperluan wajib bagi student..
ye la senang...utk wat assignment..
aku akui aku bkan lar tergolong dari keluarga yang senang..nak ape smua dapat..
tapi untuk mendapat kn laptop untuk kegunaan aku..
mama sanggup bagi barang kemas kat ayah utk ayah gadai kan....

Ya Allah..pada mase tuh..aku rse..aku larh anak yang paling tak berguna...
mama gadaikan barang kemas kesayangan nya utk aku...?
dan ayah kerja sampai malam untuk cari duit menambah pendapatan keluarga...

Subhanallah..aku betul2 bersyukur dikurnia kn ibu bapa mcam mama ayah aku...
walau susah mcam mne sekali pown mereka tetap tidak mengeluh...
sudah puas ayah mama susah..
kali nie aku bangkit...aku akan tolong kalian berdua...

aku harap korang dpt doakan aku untuk mencapai cita - cita aku ea...
agar aku dapat berbakti pada mereka..
aku harap aku dapat hapuskan air mata mereka...
akan aku buktikan aku boleh berjaya...dan menjadi kakak contoh buat adik2 aku...
menjadi anak kebanggan ayah mama aku....

aku bahagia...walau pown kteorang hidup sederhana..
tapi kteorang kaya dengan kasih sayang...

Ayah Mama...aku janji...kalian tidak akan bersedih & susah lagi..aku janji...


No comments:

Post a Comment