cursors butterfly...=)

Flapping Purple Butterfly

Followers

jom kite like...=)

Tuesday 24 September 2013

Iklan cari calon suami..?

hye...iklan cari calon suami...??
hahhaa...buat aku rse nak ketawa guling3 jer atas katil nie..
masuk air plak pagi2 bute cam nie...
ble dengar lagu Wali Band ..

 Apa Salahku apa salah ibuku
Hidupku dirundung pilu
tak ada yang mau dan menginginkan aku
tuk jadi pengobat pilu
tuk jadi penawar rindu
tuk jadi kekasih hatiku...
timur kebarat selatan ke utara
tak juga aku berjumpa
dari musim durian hingga musim rambutan
tak kunjung aku dapatkan
tak jua kau temukan
oh tuhan inikah cobaan....

Ibu-ibu Bapak-bapak
Siapa yang punya anak 
bilang aku aku yang tengah malu
sama teman-temanku
karna cuma diriku yang tak laku-laku...

Pengumuman-pengumuman 
siapa yang mau bantu
tolong aku kasihani aku
tolong carikan diriku kekasih hatiku
Siapa yang mau...

Amboi korang..siap nyanyi ikut rentak lg kn..haha..
mungkin dlu kalau perempuan melamar lelaki
dikira "perigi cari timba.."
tapi lupa kah anda tentang sejarah perkahwinan Rasulullah saw & Saidatina Khatijah..?
Saidatina Khatijah terpesona dgn akhlak peribadi mulia Rasullulah,..
sehingga membuat kptusan melamar Rasulluah...

Sesungguhnya Bercinta Selepas Nikah itu lebih Indah...
wah3,..aku pnya statement..mcm aku da merasakan kn..!

Jangan bersedih jika kita tidak mempunyai ''couple" .. Tapi yakinlah Allah da tetapkan kita dengan pasangan kita masing3...Allah menjaga pasangan kita agar dia mampu menjadi imam/makmum yang baik...Allah menjaga hati kita...Bersabarlah,..Jodoh itu rahsia Allah...akan ade suatu mase..Adam akan mengambil tulang rusuk kirinya kembali...Dan aku sendiri, menunggu, berdoa & bersabar...serta menjaga hati ini hanya untuk insan bernama suami...

Buat Kaum Hawa...tak salah jika kita jual mahal..jual mahal bukan bererti kita sombong..tetapi kita bijak mengawal perasaan..letak kan cinta pada tempatnya...

p/s : ~ wanita solehah, jangan di ibaratkan seperti bulan..senang di tatap, senang di renung, cahayanya terang menarik perhatian..tetapi, jadilah seperti matahari, tidak boleh di tatap, tidak boleh di renung, cahayanya silau, menundukkan pandangan sesiapa sahaja yang melihatnya..#matahari lagi indah untuk wanita solehah...

No comments:

Post a Comment