cursors butterfly...=)

Flapping Purple Butterfly

Followers

jom kite like...=)

Wednesday 25 September 2013

Susulan Kes Isteri Pemain Bola Sepak (Mat Yo)..

Assalammualaikum korang...
urmm...amboiiii...xabis2 ag ker orang citer pasl Mat Yo & her wife..?
atau lbh dikenali sbg Nor Shahrul Idlan Talaha n Siti Aisya Adam....

Nama yang ckup gah...sbg seorang pemain bola sepak...
tapi level anda bkn bersamaan dengan Wayne Rooney, Park Ji Sung, jauh sekali dengan David Beckham....
sejujur2nya aku LANGSUNG tak minat anda..laen la Safee Sali ker..Khairul Fahmi Che Mat ker..Mahali Jasuli ker..Amri Yahyah ker...or si kembar tuh..Zafuan n Zaquan..

Nama baru nak naik..de plak kontroversi...sehingga membuat kan aku hilang rase hormat..!!seharusnya kita tak perlu la bertindak KURANG AJAR pd mereka yg lebih tua..even kte betul sekali pown...tapi tadi aku TERtonton n TERplay video pak guard tuh dan dari situ aku dpt agak sape betul n sape salah...

melalui percakap wife anda....BODOH..! DAYUS..! pas2 kne TENDANG, TOLAK lagi..?
dan terus terang, aku support pak cik guard tuh dari korang..nape nk saman...?ok fight je la..! Allah Maha Adil n Maha Mengetahui prkara yg sebenar..

Memang aku sedih tengok video tuh...sedih sangat2 tgk orang yg tak berpelajaran macam anda...Kalau anda betul sekali pown..bukan begitu caranya...kalau ayah kita dimaki begitu, sape pown akan marah kn...as s MUSLIM, as a WOMAN, as a WIFE to someone...jaga lah adap, maruah diri & suami....lebih2 lg suami awak tuh dikenali...macam nie ker yang islam ajar..? Tidak bkan...sape yg harus dipersalahkan dgn tindak tanduk anda..? IBU BAPA yg tak reti didik anak..? SUAMI yang hanya taw tengok jer..? camtuh..melalui perbuatan anda..nama mak bapak n suami jgak tercemar..hingga nama mertua pown tercalit sama.. 

Pak cik tuh hanya menjalan kn tugas dy..bukan makan gaji buta jer...!! kalau da taw salah, knape xnk mengaku..? aku tertanya2 plak..anda nie dari kerabat mne plak ea..?
Aku respect pd Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar..dalam mendidik anak..
kalau anak wat salah..minta maaf depan public...
sebab tuh Sultan Johor dikenali sbg Sultan berjiwa rakyat...

aku petik kata2 Imam Muda Fatah.."Pabila diri terasa di atas, jangan mudah mencaci maki..kita tidak mempunyai apa-apa..yang membenarkan kita menjadi kita sekarang adalah yang paling atas..Bisa sahaja kita berasa diri kita di atas, tapi nilai kita sangat rendah..senang citer, jangan poyo.."

aku juga petik kata2 dari Pak Cik Guard.."Saya nie bukan orang senang, orang susah, kalau tak, takde la saya keje guard nie.."

p/s :~ Nampak tak, pak cik nie hanya menjalan kn tugas dia..Dia kerja cari duit..cari rezeki untuk isteri & anak..tak perlu la sampai nak maki...nak hina..tendang pak cik nie..Hormat la orang tua sikit...awak tuh bukan sape2...sekelip mata Allah boleh tarik nikmat yg Dia bagi..kita tak taw, perjalanan hidup kita, dan suami awak mungkin boleh jadi guard.."Bila Allah berkehendak serta mengkehendakinya, dan pabila Dia telah menetapkan sesuatu maka Allah berfirman kepadanya : "Jadilah", maka jadilah dia...Begitulah beberapa ungkapan ayat-ayat kun (jadi) maka faya kun (jadilah) dalam al-Qura'an..."..You will get what you give...




No comments:

Post a Comment